svar om med eller utan löshår

1. hur satte du in hårförlängningen, har du bara clips eller bränt fast dom.
2. måste man sköta om det på ngt speciellt sätt? vissa säger att man bara får duscha ty 3 gånger i veckan och vara jätte försiktig när man kammar det.

svar: 1. Jag har metoden keratinvax, som man ''smälter'' fast slingor i håret.
2. Ja det måste man, dock så bör man tvätta håret 1-2 gånger i veckan även när man inte har löshår för att behålla hårets naturliga fetter, ju mer sällan du tvättar håret ju mindre fettigt blir det. Låter kanske konstigt men jag tvättar sällan håret och det blir aldrig fettigt (mitt hår luktar även aldrig äckligt men det har inte något med tvätt att göra) Så jag råder er med eller utan löshår att bara tvätta håret 1-2 gånger i veckan (och även när det behövs såklart). Man måste inte vara jätte försiktig så länge man har rätt hårborste. Jag har en som är enbart gjord av trä ser ut såhär (KLICK) (finns på åhléns) Som går emellan fästerna utan att slita. Masserar även hårbotten som får håret att växa pga av att blodcirkulationen blir bättre. Det är även bra att inte använda shampoo/balsam med silikoner i eftersom silikonet lägger sig som en hinna på hårstrået och lurar ögat att håret mår bra och när man tvättar med shampoo försvinner silikonet från håret och gör att det känns strävt då har man balsam med silikoner i som gör att det känns lent och ser mindre slitet ut, det är de onda silikonet gör för håret. Silikonet i sig torkar ut hårbottet och då kan det uppstå fettigt hår, mjäll och dylikt. Jag har shampoo i hårbotten och balsam i längderna sedan sköljer jag ur noga. Det är viktigt att inte få balsam på fästerna för då kan dom lösas upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback