svar

vad opererade du? och varför
är du nöjd med resultatet?
gör det ont nu?
var du tvungen att operera eller var de något du själv ville?
vad opererade du? och varför
svar: Jag förstorade överläppen. För att när jag föddes så föddes jag med en missbildning som kallas LKG (läpp, käk och gomspalt även kallad ''harmynta'') och då blir min överläpp mindre än vad den skulle varit egentligen pga av spalten så jag har förstorat den för att komplitera med underläppen.

är du nöjd med resultatet?
svar: Med tanke på att det bara var två och en halv vecka sedan jag gjorde operationen så är det som inte ett resultat än. Den värsta svullnaden har lagt sig och av det jag ser nu så är jag super nöjd! tar uppåt 6månader till slutresultatet.

gör det ont nu?
svar: Ibland men annars nej. Fortfarande lite svullet så det blir lite spänt typ om jag gäspar eller skrattar riktigt brett.

var du tvungen att operera eller var de något du själv ville?
svar: Jag gjorde det för att jag själv ville. Denna operation ingår i min operationsplan sen jag föddes. Det är något jag blir erbjuden av mina kirurger inte för att det behövs men om jag vill så får jag. Helt gratis.

Om ni vill veta vad LKG är så googla!! Och har ni några frågor om det så fråga bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback