novell

Novell
Sommaren 2008. Min svacka i livet om vem jag är, vänner och killar.
Jag, Felicia och Sandra hade just fått sommarlov. Tre 16-åriga tjejer taggade på ett lov med fest, killar och drama.
Vi hade träffats hemma hos mig för att fixa till oss och förfesta. Jag hade på mig en ganska kort, vit klänning och höga klackar. Mitt långa löshår satt inne och mitt bruna svall vilade på mina brunbrända axlar. Jag hade aldrig känt mig snyggare. Jag kände Felicia och Sandras avundsjuka blickar i nacken. Vi hade känt varandra hela högstadietiden och hängt ihop som systrar genom vått och torrt. Dock tycker jag att de inte känner mig helt. Jag har aldrig öppnat mig nog mycket som jag velat. Jag var den så kallade ”ledaren” i gänget, väldigt illa omtyckt av de flesta tjejerna. Jag hade alltid en massa killar efter mig, dock ingen som gillade mig för den jag var.
Den här kvällen skulle vi på en hemmafest på Röbäck inne i stan. Vi hade blivit bjudna av mitt ex Pontus. Allt kändes bra och spriten hade börjat verka. När vi kom dit var det en massa människor jag inte kände, jag kände nästan bara mitt ex Pontus. Alla hälsade och det var trevligt. Senare på kvällen runt tolv kom det in tre killar. Två av dem hade jag träffat förut, men den tredje hann jag bara se lite av innan han försvann. Felicia och Sandra satt redan i knäet på några killar och hånglade för fullt. De var nog för fulla för att se hur fula killarna egentligen var. Jag skrattade lite för mig själv och gick ut för att röka. De där tre killarna var också ute. Två av dem kände jag sen tidigare och de hette Marcus och Johan. De kom fram och småpratade. Efter en stund gick Marcus och Johan in igen. Den tredje killen som tydligen hette Jesper frågade om han fick en cigg, när jag skulle börja röka på min andra. Han var lång med en muskulös kroppsbyggnad, blont halvkort hår. Jesper var bara ett år äldre än mig, men det var något speciellt med honom. Hans röst gjorde mig lugn. Det kändes som jag bara hade ögon för honom. Vi började kyssas helt utan förvarning. Vi gick in, tog på oss skorna och satte oss på bussen till Teg där han hade sin lägenhet. Lägenheten var snyggt inredd, inte för stor och inte för liten. Vi satte oss på hans balkong med varsin filt, en cigg och ett vinglas. Allt kändes så vuxet. Jag började berätta om mitt liv. Om när jag var 15 år och hade självmordstankar och om min familj som jag hatade. Han delade med sig av nästan samma upplevelser. Efter ett tag bröt jag ihop, alla känslor kom bara på en och samma gång. Han satte sig bredvid mig och höll om mig. Vi började kyssas och vi gick in till hans sovrum och det ena ledde till det andra.
Dagen därpå vaknade jag med hans armar runt om mig och solen lyste mig i ansiktet. Jag vände mig om och såg hans nakna rygg blänka i solen och lyssnade på hans djupa andetag. Jag ställde mig upp och kände baksmällan. Sprang in på toan och spydde upp gårdagens middag. Gick igenom lägenheten tillbaka till sovrummet för att hämta mina kläder. Jesper låg kvar på samma sätt som jag lämnat honom. Jag klädde på mig, lånade en tjocktröja och skrev en lapp med mitt nummer på och gick hem. Allt jag kunde tänka var på honom, kunde inte fokusera mig på någonting annat. Jag hade några missade samtal från morsan och några från Sandra.
Det gick en vecka utan att han hörde av sig. Jag började tro att jag gjort någonting fel. Det blippade till i mobilen. Tänkte att det bara var ett sms från Felicia som undrade om vi skulle festa ikväll, men jag hade fel. Det var ett okänt nummer där det stod:
”Hej, jag saknar dig, vill du fortsätta prata ikväll? Sitter på balkongen med vin och filtar ciggen får du stå för/Jesper ”
Mitt hjärta slog dubbla slag. Bytte kläder tusen gånger, kunde inte bestämma mig om uppsatt eller utsläppt hår. Råkade dra på mig allt för mycket smink så jag fick sminka om mig. Klockan hann bli sju innan jag kom mig iväg. Det regnade ute så när jag väl kommit mig fram till dörren var håret lockigt, jag som hade envisats med plattången i över en timme och sminket bara rann ned för kinderna. Jag öppnade dörren och möttes av en tröjlös kille som kollade på mig med sina blåa ögon och bara log. Vi satte oss vid det svarta köksbordet och öppnade fönstret för att röka igenom istället för balkongen. Vi började prata som förut om allt och ingenting, med svag musik i bakgrunden som hördes som Paramore. Jag frågade om vi kunde ses oftare på stan eller så? Han kollade på mig och sa bara nej. Han tog ett djupt bloss och tittade ut genom fönstret. Jag förstod ingenting och kände hur allt blev svart. Den perfekta killen som jag började få känslor för skämdes över mig? Jag visste inte hur jag skulle ta det. Ställde frågan igen men han tittade fortfarande inte på mig, blicken var fortfarande klistrad mot fönstret. Han såg lite irriterad ut. Jag ställde mig upp och gick mot dörren. Ciggpacket fick ligga kvar. Orden svävade omkring i luften fortfarande och gråtklumpen bara växte. Vi hade bara känt varandra en kort tid, men det gjorde så ont. Jag smällde igen dörren efter mig och gick en omväg hem bara för att få tänka. Det hade slutat regna och det hade blivit skymning. Jag svarade fortfarande inte i telefon när mina vänner ringde. Jag pratade inte med morsan heller. Jag låste in mig på rummet och stängde ute alltihop.
Efter en vecka knackade det på min dörr, det var Felicia och Sandra som bad mig öppna. Jag ville inte träffa någon. Bara han. Öppnade tillslut dörren och så fort jag såg deras bekymrade blickar bakom allt smink föll jag bara ner på golvet och grät. Jag talade ut om allt som hänt om hur underbar han var, om sexet osv. Plötsligt började min mobil ringa. Det var han. Jesper. Först blev jag glad, sen blev jag arg. Jag svarade.
Jesper: hej
Jag: hej…
Jesper: Jag har tänkt på vad du sa. Jag hoppas du inte har berättat för någon om oss.
Jag: nä… det har jag inte
Jesper: bra kan vi träffas ikväll? Saknar dig så sjukt mycket.
Jag: okej kommer förbi sen hejdå.
*klick*
Såklart så ljög jag för honom. Felicia och Sandra tittade på mig med undrande blickar. Jag sa bara att jag skulle träffa honom ikväll, och att de absolut inte fick säga något till någon. Ännu en lögn. Vi pratade i ungefär tio minuter till sen for de hem. Hade egentligen ingen lust att åka till honom ikväll men kände att jag måste. Han fick vänta ett tag. Jag dök inte upp förrän vid 10 tiden. När jag öppnade dörren låg han och halvsov i den beiga soffan.  Tänkte just vända mig om för att gå då jag kände två armar sluta sig omkring mig. Han höll om mig ett tag, vände på mig och gav  mig en kyss. Jag tittade frågande på honom, men han bara log. Drog in mig till hans sovrum och jag hade den bästa natten på länge. Vi satt ute på hans balkong hela dagen. Jag gick hem med fjärilar i magen. Vi pratade i telefon i tre dagar nonstop, efter ett tag slutade han ringa och han svarade inte på mina sms. En månad hann gå tills han hörde av sig. Han var sur på mig. Tydligen så hade Sandra och Felicia berättat för hans vänner vad som hänt mellan mig och han. Han hatade mig… jag grävde ner mig mer och mer. Började skära mig själv och försökte ta livet av mig genom sömntabletter. Jag fick hjälp av BUP och det mesta löste sig… Jag gick tillbaka till mina gamla vanor, skaffade nya vänner jag kunde lita på. Nu är det snart ett år sedan detta hände. Jag och Jesper pratar fortfarande ibland och jag saknar honom massor.
Linn Uddberg
Sommaren 2008. Min svacka i livet om vem jag är, vänner och killar.
Jag, Felicia och Sandra hade just fått sommarlov. Tre 16-åriga tjejer taggade på ett lov med fest, killar och drama.
Vi hade träffats hemma hos mig för att fixa till oss och förfesta. Jag hade på mig en ganska kort, vit klänning och höga klackar. Mitt långa löshår satt inne och mitt bruna svall vilade på mina brunbrända axlar. Jag hade aldrig känt mig snyggare. Jag kände Felicia och Sandras avundsjuka blickar i nacken. Vi hade känt varandra hela högstadietiden och hängt ihop som systrar genom vått och torrt. Dock tycker jag att de inte känner mig helt. Jag har aldrig öppnat mig nog mycket som jag velat. Jag var den så kallade ”ledaren” i gänget, väldigt illa omtyckt av de flesta tjejerna. Jag hade alltid en massa killar efter mig, dock ingen som gillade mig för den jag var.
Den här kvällen skulle vi på en hemmafest på Röbäck inne i stan. Vi hade blivit bjudna av mitt ex Pontus. Allt kändes bra och spriten hade börjat verka. När vi kom dit var det en massa människor jag inte kände, jag kände nästan bara mitt ex Pontus. Alla hälsade och det var trevligt. Senare på kvällen runt tolv kom det in tre killar. Två av dem hade jag träffat förut, men den tredje hann jag bara se lite av innan han försvann. Felicia och Sandra satt redan i knäet på några killar och hånglade för fullt. De var nog för fulla för att se hur fula killarna egentligen var. Jag skrattade lite för mig själv och gick ut för att röka. De där tre killarna var också ute. Två av dem kände jag sen tidigare och de hette Marcus och Johan. De kom fram och småpratade. Efter en stund gick Marcus och Johan in igen. Den tredje killen som tydligen hette Jesper frågade om han fick en cigg, när jag skulle börja röka på min andra. Han var lång med en muskulös kroppsbyggnad, blont halvkort hår. Jesper var bara ett år äldre än mig, men det var något speciellt med honom. Hans röst gjorde mig lugn. Det kändes som jag bara hade ögon för honom. Vi började kyssas helt utan förvarning. Vi gick in, tog på oss skorna och satte oss på bussen till Teg där han hade sin lägenhet. Lägenheten var snyggt inredd, inte för stor och inte för liten. Vi satte oss på hans balkong med varsin filt, en cigg och ett vinglas. Allt kändes så vuxet. Jag började berätta om mitt liv. Om när jag var 15 år och hade självmordstankar och om min familj som jag hatade. Han delade med sig av nästan samma upplevelser. Efter ett tag bröt jag ihop, alla känslor kom bara på en och samma gång. Han satte sig bredvid mig och höll om mig. Vi började kyssas och vi gick in till hans sovrum och det ena ledde till det andra.
Dagen därpå vaknade jag med hans armar runt om mig och solen lyste mig i ansiktet. Jag vände mig om och såg hans nakna rygg blänka i solen och lyssnade på hans djupa andetag. Jag ställde mig upp och kände baksmällan. Sprang in på toan och spydde upp gårdagens middag. Gick igenom lägenheten tillbaka till sovrummet för att hämta mina kläder. Jesper låg kvar på samma sätt som jag lämnat honom. Jag klädde på mig, lånade en tjocktröja och skrev en lapp med mitt nummer på och gick hem. Allt jag kunde tänka var på honom, kunde inte fokusera mig på någonting annat. Jag hade några missade samtal från morsan och några från Sandra.
Det gick en vecka utan att han hörde av sig. Jag började tro att jag gjort någonting fel. Det blippade till i mobilen. Tänkte att det bara var ett sms från Felicia som undrade om vi skulle festa ikväll, men jag hade fel. Det var ett okänt nummer där det stod:
”Hej, jag saknar dig, vill du fortsätta prata ikväll? Sitter på balkongen med vin och filtar ciggen får du stå för/Jesper ”
Mitt hjärta slog dubbla slag. Bytte kläder tusen gånger, kunde inte bestämma mig om uppsatt eller utsläppt hår. Råkade dra på mig allt för mycket smink så jag fick sminka om mig. Klockan hann bli sju innan jag kom mig iväg. Det regnade ute så när jag väl kommit mig fram till dörren var håret lockigt, jag som hade envisats med plattången i över en timme och sminket bara rann ned för kinderna. Jag öppnade dörren och möttes av en tröjlös kille som kollade på mig med sina blåa ögon och bara log. Vi satte oss vid det svarta köksbordet och öppnade fönstret för att röka igenom istället för balkongen. Vi började prata som förut om allt och ingenting, med svag musik i bakgrunden som hördes som Paramore. Jag frågade om vi kunde ses oftare på stan eller så? Han kollade på mig och sa bara nej. Han tog ett djupt bloss och tittade ut genom fönstret. Jag förstod ingenting och kände hur allt blev svart. Den perfekta killen som jag började få känslor för skämdes över mig? Jag visste inte hur jag skulle ta det. Ställde frågan igen men han tittade fortfarande inte på mig, blicken var fortfarande klistrad mot fönstret. Han såg lite irriterad ut. Jag ställde mig upp och gick mot dörren. Ciggpacket fick ligga kvar. Orden svävade omkring i luften fortfarande och gråtklumpen bara växte. Vi hade bara känt varandra en kort tid, men det gjorde så ont. Jag smällde igen dörren efter mig och gick en omväg hem bara för att få tänka. Det hade slutat regna och det hade blivit skymning. Jag svarade fortfarande inte i telefon när mina vänner ringde. Jag pratade inte med morsan heller. Jag låste in mig på rummet och stängde ute alltihop.
Efter en vecka knackade det på min dörr, det var Felicia och Sandra som bad mig öppna. Jag ville inte träffa någon. Bara han. Öppnade tillslut dörren och så fort jag såg deras bekymrade blickar bakom allt smink föll jag bara ner på golvet och grät. Jag talade ut om allt som hänt om hur underbar han var, om sexet osv. Plötsligt började min mobil ringa. Det var han. Jesper. Först blev jag glad, sen blev jag arg. Jag svarade.

Jesper: hej
Jag: hej…
Jesper: Jag har tänkt på vad du sa. Jag hoppas du inte har berättat för någon om oss.
Jag: nä… det har jag inte
Jesper: bra kan vi träffas ikväll? Saknar dig så sjukt mycket.
Jag: okej kommer förbi sen hejdå.
*klick*
Såklart så ljög jag för honom. Felicia och Sandra tittade på mig med undrande blickar. Jag sa bara att jag skulle träffa honom ikväll, och att de absolut inte fick säga något till någon. Ännu en lögn. Vi pratade i ungefär tio minuter till sen for de hem. Hade egentligen ingen lust att åka till honom ikväll men kände att jag måste. Han fick vänta ett tag. Jag dök inte upp förrän vid 10 tiden. När jag öppnade dörren låg han och halvsov i den beiga soffan.  Tänkte just vända mig om för att gå då jag kände två armar sluta sig omkring mig. Han höll om mig ett tag, vände på mig och gav  mig en kyss. Jag tittade frågande på honom, men han bara log. Drog in mig till hans sovrum och jag hade den bästa natten på länge. Vi satt ute på hans balkong hela dagen. Jag gick hem med fjärilar i magen. Vi pratade i telefon i tre dagar nonstop, efter ett tag slutade han ringa och han svarade inte på mina sms. En månad hann gå tills han hörde av sig. Han var sur på mig. Tydligen så hade Sandra och Felicia berättat för hans vänner vad som hänt mellan mig och han. Han hatade mig… jag grävde ner mig mer och mer. Började skära mig själv och försökte ta livet av mig genom sömntabletter. Jag fick hjälp av BUP och det mesta löste sig… Jag gick tillbaka till mina gamla vanor, skaffade nya vänner jag kunde lita på. Nu är det snart ett år sedan detta hände. Jag och Jesper pratar fortfarande ibland och jag saknar honom massor.
Linn Uddberg

Kommentarer
Postat av: Anonym

ahahhahhahahahah sämst! xDDD ahhah

2010-06-07 @ 08:20:00
Postat av: Anonym

fyfan så grym alltså, du är sjukt duktig :).

2010-06-07 @ 11:56:05
Postat av: mmelinda

den var ju as bra!;o

2010-06-07 @ 13:24:30
URL: http://mmelindakarlssons.blogg.se/
Postat av: Josefine

Fan vad duktigt du är lill kusinen! Sjukt bra!

2010-06-07 @ 15:30:36
URL: http://jjosefinejonsson.blogg.se/
Postat av: johanna

DU ÄR GRYM SÖTNOS!

2010-06-07 @ 17:59:37
URL: http://jojjaahs.devote.se
Postat av: dansemma

den var fett bra!

2010-06-07 @ 23:07:39
Postat av: maria

Linn, om denna novell är något du upplevt. så tycker jag verkligen du visar mod. Ledsen för att du fastnade i klorna på en ego kille. så ung. men jag tror att många med dig kommer att falla eller / fallt för någon sådan Sv..

2010-06-07 @ 23:58:32
Postat av: Tina Carlsson!

Den var jättebra!

2010-06-08 @ 07:38:24
URL: http://tbic.blogg.se/
Postat av: maja

Det var en bra historia och sådär. Men tänk lite på tempot och utveckla lite mer så blir den perfekt!

2010-06-10 @ 00:00:17
Postat av: fgdfcg

den va jättebra :D skriv en sexnovell nästa gång?:) du e kanon

2010-06-12 @ 16:11:51
URL: http://dgdfgfd
Postat av: emmy

mycket bra!!!!!!!

2010-06-13 @ 11:40:37
URL: http://emmybs.blogg.se/
Postat av: johanna

om,om,om,om och om igen..

jag sa det förut, gör en fortsättning.

du är grym!

2010-06-19 @ 03:16:39
URL: http://jojjaahs.devote.se
Postat av: Emmy

Skriv flera! super bra ju!

2010-10-22 @ 13:42:23
URL: http://emmybs.blogg.se/
Postat av: Anonym

kanske lite sent ute, men tycker värkligen att du ska skriva en till, du är grymt duktig.

2011-03-27 @ 20:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback